" Η ΙΣΧΥΣ ΕΝ ΤΗ ΕΝΩΣΕΙ "
Η Ένωση Τουριστικών Γραφείων Μακεδονίας Θράκης, εδρεύει στην Θεσσαλονίκη επί της οδού Β.Ηρακλείου 26 και διοικείται από εννεαμελές διοικητικό συμβούλιο.
Η Ε.Τ.Γ.Μ-Θ εργάζεται για να προωθήσει την ανάπτυξη των ταξιδιών και του τουρισμού στην Ελλάδα, ενισχύοντας το πνεύμα της αλληλεγγύης και της συνεργασίας μεταξύ των φορέων παροχής τουρισμού σε όλες τις πτυχές της ανάπτυξης και της ποιότικης παροχής υπηρεσιών σε συνδυασμό με την προστασία και διασφάλιση των επαγγελματικών και οικονομικών συμφερόντων των μελών μας. Τα γραφεία μας βρίσκονται στην Θεσσαλονίκη και όλες οι διαδικασίες και οι δράσεις διευθύνονται από εννιαμελές διοικητικό συμβουλίο που εκλέγεται κάθε τρία χρόνια. Τα μέλη της Ένωσής μας συμμετέχουν ενεργά σε επαγγελματικές αποστολές στην Ελλάδα και το εξωτερικό, συμμετέχουν σε διεθνείς εκθέσεις τουρισμού, καθώς και στην Ετησία "Διεθνή Έκθεση Τουρισμού Θεσσαλονίκης" ευρέως γνωστή ως Philoxenia, η οποία διεξάγεται στο εκθεσιακό κέντρο της Θεσσαλονίκης κάθε χρόνο.
ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΘΕΡΜΑ ΤΟΥΣ ΧΟΡΗΓΟΥΣ ΜΑΣ
Σκοποί της Ένωσης :
- Η μελέτη, προστασία και προαγωγή των επαγγελματικών και οικονομικών συμφερόντων των μελών της
- Η ανάπτυξη του πνεύματος αλληλεγγύης και συνεργασίας στα πλαίσια της εξυπηρέτησης του κοινωνικού συνόλου
- Η μελέτη των μέσων ανάπτυξης του Ελληνικού Τουρισμού
- Η συνεχής βελτίωση και αναβάθμιση των παρεχόμενων από τα τουριστικά γραφεία υπηρεσιών
- H διεύρυνση του μητρώου μελών με τουριστικούς πράκτορες από την Περιφέρεια της Β. Ελλάδος
- Η ενίσχυση των προσπαθειών που καταβάλλονται από την πολιτεία και τους αρμόδιους οργανισμούς για την προαγωγή της τουριστικής κινήσεως προς την Ελλάδα
- Η πραγματοποίηση επαγγελματικών αποστολών των μελών μας στην Ελλάδα και το εξωτερικό
- Συμμετοχές σε Διεθνείς εκθέσεις τουρισμού
ΔΕΛΤΙΑ ΤΥΠΟΥ/ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ
Παγκόσμια Ημέρα Τουρισμού
27 Σεπτεμβρίου 2022
Νέες τουριστικές προκλήσεις στη μετά Covid εποχή
Τον όρο «τουρισμός» τον συναντάμε περίπου στις αρχές του 19ου αιώνα, όμως ως δραστηριότητα είχε αρχίσει να εμφανίζεται πολύ πιο πριν και εξελισσόταν παράλληλα με τις αλλαγές που συνέβαιναν στην ανθρωπότητα. Στις μέρες μας, θα μπορούσαμε να πούμε, ο τουρισμός ορίζεται ως ένα πολύπλευρο φαινόμενο που παρουσιάζει έντονους ρυθμούς ανάπτυξης σε εθνικό, αλλά και παγκόσμιο επίπεδο και αποτελεί απαραίτητο κομμάτι της ζωής του ανθρώπου. Είναι άρρηκτα συνδεδεμένο με τη ζήτηση και την κατανάλωση αλλά και με τον ελεύθερο χρόνο του ανθρώπου. Δεν πρέπει να παραλείψουμε το γεγονός, πως ο τουρισμός αποτελεί και οικονομικό φαινόμενο που έχει σημαντικές επιπτώσεις σε μεγάλο αριθμό κοινωνικών ομάδων, ατόμων αλλά και στο περιβάλλον. Στην Ελλάδα περίπου το 20% του ενεργού ανθρωπίνου δυναμικού της χώρας εργάζεται σε τουριστικές επιχειρήσεις.
Ο τουρισμός, που αποτελεί και αποτελεί και την «βαριά βιομηχανία» της χώρας μας, είναι επίσης βασικός πυλώνας ανάπτυξης για την ελληνική οικονομία, συνεισφέρει σημαντικά στο Ακαθάριστο Εγχώριο Προϊόν (ΑΕΠ) και στη δημιουργία νέων θέσεων απασχόλησης ενώ παράλληλα ενισχύει την εξωστρέφεια.
Με την εμφάνιση και εξάπλωση της πανδημίας Covid, η ταξιδιωτική βιομηχανία αντιμετώπισε μια πρωτόγνωρη κρίση και σαφώς τόσο η παγκόσμια οικονομία και δη η παγκόσμια τουριστική βιομηχανία έχουν υπέστησαν ισχυρό σοκ.
Σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Τουρισμού του ΟΗΕ (UNWTO) η παγκόσμια τουριστική βιομηχανία μετρά απώλειες 320 δις δολαρίων. Η έξαρση του κορονοϊού έχει οδηγήσει στην αναστολή των περισσότερων εσωτερικών και διεθνών μετακινήσεων, προκαλώντας σημαντική μείωση των εσόδων και προβλήματα ρευστότητας σε όλους τους φορείς εκμετάλλευσης του τουρισμού. Αν αναλογιστεί κανείς ότι η πτώση του 2009 λόγω της οικονομικής κρίσης ήταν 4% μπορεί να καταλάβει τη σημαντική επίπτωση. Ο Covid δεν προκάλεσε κρίση μόνο στο σύστημα υγείας αλλά και στην οικονομία σε παγκόσμια κλίμακα.
Μία από τις τάσεις που ήρθαν για να μείνουν, αφορά στις απαιτήσεις των τουριστών για αυξημένα επίπεδα υγιεινής και ασφάλειας. Τα υγειονομικά πρωτόκολλα πλέον, αλλά και τα μέτρα που θα λαμβάνονται από τις επιχειρήσεις θα πρέπει να ανταποκρίνονται στις απαιτήσεις των επισκεπτών. Επίσης, η έξαρση του κορονοϊου ενίσχυσε την ανθρώπινη ανάγκη για αίσθημα ασφάλειας, γεγονός που είχε συνεπακόλουθο την προτίμηση των επισκεπτών για ανέπαφες και ασφαλείς συναλλαγές.
Προ πανδημίας είχε παρατηρηθεί μια τάση για διοργάνωση ατομικών ταξιδιών. Σήμερα αυτό μάλλον θα ενισχυθεί, δεδομένου ότι οι επισκέπτες θα συνεχίσουν να αποφεύγουν τους πολυπληθείς τουριστικούς προορισμούς και θα δείξουν προτίμηση στα ταξίδια σε μικρά γκρουπ. Αντίστοιχα, τα ιδιωτικά μέσα μετακίνησης θα προτιμώνται σε σχέση με τα δημόσια μέσα μεταφοράς, ειδικά τα τρένα και τα λεωφορεία, οι υπηρεσίες των οποίων μπορούν εύκολα να υποκατασταθούν από τη χρήση ιδιωτικού μέσου μεταφοράς. Αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα να αυξηθεί και η ανάγκη για έγκυρη και προσωποποιημένη πληροφόρηση, γεγονός που έχει ήδη οδηγήσει στην ανάπτυξη ψηφιακών εργαλείων που επιτρέπουν στις επιχειρήσεις της ταξιδιωτικής βιομηχανίας να συνδυάσουν την τεχνολογία με την ικανότητά τους να σχεδιάζουν ολόκληρο το ταξίδι και να παρέχουν μια εξατομικευμένη υπηρεσία στον πιθανό πελάτη τους.
Οι αλλαγές θα υπάρξουν και στην επιλογή προορισμού, με όλο και περισσότερους ταξιδιώτες να αναζητούν νέους, εναλλακτικούς προορισμούς, που θα αναπτύσσονται σε ισορροπία με το περιβάλλον και θα προσφέρουν μοναδικές, αυθεντικές εμπειρίες..
Ως εκ τούτου, οι ταξιδιωτικοί οργανισμοί (TOs) ίσως χρειαστεί να αναδιαμορφώσουν -ουσιωδώς- το μοντέλο λειτουργίας τους και να επαναπροσδιορίσουν το προϊόν τους, ενσωματώνοντας στα τουριστικά πακέτα νέους, λιγότερο μαζικούς προορισμούς με τουριστικές υποδομές υψηλών προδιαγραφών και εναλλακτικές, βιωματικές δραστηριότητες, πέραν των συνηθισμένων ξεναγήσεων.
Επιπλέον, οι τουριστικές επιχειρήσεις θα κληθούν να επιταχύνουν τις διαδικασίες τεχνολογικής αναβάθμισης των υπηρεσιών προς τους πελάτες τους. Ειδικά οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις θα χρειαστεί να καλύψουν το κενό που είχαν ως προς την υιοθέτηση νέων τεχνολογιών στην παροχή της υπηρεσίας και στην εξυπηρέτηση των πελατών τους, και προς αυτή την κατεύθυνση θα πρέπει να αξιοποιήσουν τις ευκαιρίες που προσφέρονται στο πλαίσιο προγραμμάτων για τον ψηφιακό μετασχηματισμό.
Ο τουρισμός έχει θρέψει γενεές και γενεές Ελλήνων και είναι κάτι που σίγουρα δεν τελειώνει με την πανδημία. Προσαρμόζεται και θα επανακάμψει γρήγορα, καθώς η ανάγκη του ταξιδιού και η αναζήτηση νέων εμπειριών είναι έμφυτες στον άνθρωπο.
Εν κατακλείδι, τα μαθήματα που λάβαμε είναι ότι πρέπει να είμαστε υπομονετικοί και προετοιμασμένοι για το πιο απίθανο σενάριο. Ουδέν κακόν αμιγές καλού. Η πανδημία μπορεί να έβαλε απότομο φρένο σε μια μακρά περίοδο μεγέθυνσης του τουριστικού κλάδου, όμως ανέδειξε τους βασικούς πυλώνες πάνω στους οποίους θα στηριχθεί ο νέος κύκλος ανάπτυξης.
Βύρων Θεολόγης
Πρόεδρος
Πάσχα στη Θεσσαλονίκη – The Holy Week
Η σελίδα δε, όλου του περιεχομένου στην Ελληνική, Αγγλική, Σέρβικη, Βουλγάρικη και Ρουμάνικη γλώσα είναι THE HOLY WEEK – thessaloniki.travel. EASTER… »
Τμήμα Τουρισμού Δ.Θ. – Γεύσεις της Σαρακοστής, Aγορά Μοδιάνο
“Γεύσεις της Σαρακοστής” Aγορά Μοδιάνο | 27 Απριλίου 2024 Σας περιμένουμε στην Αγορά Μοδιάνο, στις 27 Απριλίου 2024 να δοκιμάσουμε “Γεύσεις της Σαρακοστής”… »
ΕΤΗΣΙΑ ΤΑΚΤΙΚΗ ΓΕΝΙΚΗ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ 2024
ΤΑΚΤΙΚΗ ΓΕΝΙΚΗ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ Αγαπητέ συνάδελφε, Σύμφωνα με τις διατάξεις του ν. 1712/87, του καταστατικού της Ένωσής μας και με… »